środa, 16 października 2013

Abbi Glines "Spróbujmy jeszcze raz " (Tom 2)

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Pascal.


„Spróbujmy jeszcze raz” Abbi Glines to drugi tom „O krok za daleko”, czyli opowieści o trudnej i pełnej pasji miłości młodziutkiej Blair i doświadczonego Rusha. Pamiętając, jak skończył się tom pierwszy, autorka chyba nie pozostawiła czytelnikom złudzeń co do tego, że musi powstać kontynuacja.

Spotykamy Blair w sumie trzy tygodnie po tym, jak postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce, wyjechać z Rosemary, jak najdalej od Rusha i wrócić do rodzinnego Sumit. Obok niej od razu pojawia się były chłopak, który przecież w przeszłości okazał się zbyt słaby, aby przy niej trwać w momentach, kiedy go najbardziej potrzebowała. Ale teraz jest gotowy, żeby już nigdy jej nie opuścić, nawet w świetle informacji, która burzy jego wyobrażenie o słodkiej Blair.

Jednocześnie śledzimy pełne oskarżeń i destrukcji życie Rusha, który nie może pogodzić się z odejściem ukochanej Blair, a także dziwne zależności rodzinne, które ciągle go ograniczają i nie pozwalają iść za głosem miłości. 

Jednak Blair wie, że musi wyjawić prawdę, bo już dość sekretów w ich życiu, które zniszczyły praktycznie dwie rodziny. Wraca do Rosemary i zdaje sobie sprawę z tego, że nie będzie w stanie żyć bez Rusha. Zwłaszcza w świetle tego, co niebawem nastąpi w jej życiu. Ale jednocześnie boi się tej przyszłości, bo jak ten skomplikowany mężczyzna będzie w stanie funkcjonować pomiędzy nią, a matką i siostrą, które jej nienawidzą? Wkrótce okaże się, że tajemnice sprzed lat nie do końca zostały wyjaśnione i dopiero teraz Blair, Rush, a także Nan, siostra chłopaka, poznają prawdę o swojej przeszłości. Lecz czy nie za późno?

Powieść utrzymana w tonie erotycznego romansu, miejscami irytująca, tak samo jak tom pierwszy, nieco naiwnymi posunięciami bohaterów, jakby na siłę chcieli komplikować swoje i tak niełatwe życie. A wystarczyło tylko porozmawiać. Nie zmienia to faktu, że książkę czyta się błyskawicznie, a sceny erotyczne są naprawdę czasami bardzo gorące. Jeśli lubicie tego typu literaturę, to ta powieść jest dla was.

4 komentarze:

  1. Przeczytałam tę książkę chyba trzy dni temu i nie ma co, podobała mi się :) Chociaż podzielam Twoje zdanie, co do irytujących scenek. Mimo wszystko, ja też polecam dla relaksu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mi książka bardzo przypadła do gustu, i mam takie pytanie czy czytałaś jakieś książki podobne to tej? Bardzo spodobała mi się zarówno pierwsza jak i druga część "o krok za daleko" i ciekawi mnie czy są jeszcze inne podobne do tej lektury które warto przeczytać. z góry dziękuje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam pytanie bo to jest tom 2 a czy jest też tom 3 ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, "Zacznijmy od nowa" to tom III.

    OdpowiedzUsuń