poniedziałek, 31 maja 2021

Anna Szafrańska "Uważaj, czego pragniesz"

Najnowszą powieść Anny Szafrańskiej "Uważaj, czego pragniesz", czytałam ponad rok temu. Już wtedy uznałam, że to rewelacyjna, dojrzała i ważna książka, dotykająca bolesnej tematyki. Teraz potwierdzam tę opinię i dodam, iż moim zdaniem ta książka pokazuje dojrzałość pisarską autorki. 


Historia zaczyna się zupełnie niepozornie, dwójka młodych ludzi, ona tłamszona przez patologiczną rodzinę, on niemogący odnaleźć się w nowej szkole. Powiecie: ale to już było? Ja powiem: nie, tego jeszcze nie było! Czytajcie zatem do końca, bo powieść, która zaczyna się jak New Adult z problemami, nagle zmienia się dramat, a nawet thriller psychologiczny. 

Anna Szafrańska w sposób niezwykle obrazowy, poruszający, a jednocześnie prawdziwy, ukazała ból duszy i umysłu człowieka targanego przez chorobę. Mnie ta historia poruszyła do cna. 


Nic więcej nie zdradzę, ostrzegę jednakże, że zakończenie mnie znokautowało i doprowadziło do kilkudniowego stuporu, kiedy to nie mogłam przestać myśleć o Aleksie i Julii. 

Tę powieść po prostu trzeba przeczytać, a potem długo długo o niej myśleć. 

Ja wciąż to robię! 

Polecam.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz