piątek, 28 kwietnia 2023

Remigiusz Mróz "Osiedle RZNiW"

 Dawno nie czytałam książek Remigiusza Mroza, ale przy okazji ostatnich podróży, postanowiłam wysłuchać audiobooka jednej z jego wcześniejszych książek. Wybór padł na „Osiedle RZNiW”. Dzięki tej przygodzie przeniosłam się na blokowiska lat dziewięćdziesiątych, gdzie rodził się uliczny rap, a młodzi chłopcy marzyli o kasie i lepszej przyszłości.

Główny wątek powieści toczy się wokół zaginięcia pięknej licealistki, Izy, która po wysłaniu ostatniego smsa z prośbą o pomoc, znika i nikt nie wie, co się z nią stało. Ciekawostką dla policji i nie tylko, jest to, iż wysłała tę wiadomość do miejscowego łobuza i początkującego rapera, Darka Sodkiewicza, o pseudonimie DESO. Darek postanawia dowiedzieć się, co stało się z Izą, a do pomocy bierze Żabę, dziewczynę, która była koleżanką Izki. Chłopak nie wie, jak dogada się z największą kujonką, trochę ofiarą szkolnych złośliwości, ale okazuje się, że zaczyna im się świetnie razem współdziałać. Deso nie wie także, że Żaba od lat się w nim podkochuje.


Młodzi ludzie, tropiąc losy Izy, trafiają w sam środek gangsterskich rozgrywek, są zabójstwa, pożar klubu, zaginione narkotyki i… coś jeszcze. Wielka tajemnica, która wiąże się zarówno z Izą, z Deso, zaginięciem tej pierwszej, a także z wieloma potwornościami, które jeden człowiek może zrobić drugiemu. I tak dałam się wciągnąć w ten hip-hopowy obrazek, będąc przekonana, że wiem wszystko i mając już na oku winnego pewnych niecnych działań. Tymczasem to, co zafundował na sam koniec autor… wprawiło mnie w całkowite osłupienie!!! Dawno nie czułam się tak wyprowadzona w pole i nie spotkałam się z tak genialnym plot twistem!


„Osiedle RZNiW” to dramat z wątkiem kryminalnym, to także zupełnie zaskakująca historia, pełna przemocy, budzącej się miłości, zdrady i zagadek. 

Gorąco polecam, książkę wysłuchałam w aplikacji BookBeat, w interpretacji Anny Dereszowskiej i Filipa Kosiora.

Czytajcie lub słuchajcie, gwarantuję, że będziecie zaskoczeni finałem i rozwiązaniem całej zagadki, tak samo jak i ja!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz